India

10 hoteluri în care am stat în India. Cât au costat și unde mi-a plăcut cel mai mult – sfaturi de călătorie

de în 11 august 2024

Cazarea este unul dintre cele mai importante lucruri de care trebuie să ții seama atunci când călătorești. Nu de alta, dar o cazare proastă îți poate strica vacanța. Iar când călătorești prin India, unde vei da la tot pasul peste munți de gunoaie și străzi pline de noroaie și mizerie, cu atât mai mult vei simți nevoia să te întorci într-o cameră curată, cu așternuturi proaspăt spălate și o baie decentă.

În călătoria mea de o lună prin India nu am avut mereu parte de cele mai bune condiții, însă camerele au fost, de cele mai multe ori, curate. În acest articol am să vă povestesc pe larg la ce pensiuni și hoteluri am stat, care au fost plusurile și minusurile fiecăruia și unde mi-a plăcut cel mai mult. Sper ca povestea să le fie de ajutor în special celor care vor să călătorească în India și se tem că vor nimeni camere cu gândaci sau mai știu eu ce alte nenorociri.

Cu această teamă de cazări murdare am plecat și eu în India, mai ales deoarece știam că am un buget în care trebuia să mă încadrez și nu puteam să stau numai la 4 stele. India are unele dintre cele mai fabuloase hoteluri din lume, cum ar fi fostele palate ale maharajahilor din Rajasthan, transformate acum în hoteluri. Însă pe cât de opulente sunt camerele, pe atât de mari sunt prețurile.

Revenind cu picioarele pe pământ, toate cazările timp de 28 de nopți m-au costat 800 de euro (locul în camera dublă practic). Le-am rezervat pe toate înainte de plecare, pe booking.com.

1. New Delhi, Hotelul Bloomrooms de pe strada Janpath (sunt mai multe Bloomrooms în capitala Indiei), 3 stele.

Alegerea cazării din New Delhi s-a dovedit a fi foarte dificilă. Problema era că, pentru hotelurile de nivel mediu din capitală, recenziile și notele de pe booking.com erau foarte proaste. După cum vă povesteam mai sus, sunt și hoteluri foarte bune în oraș, dar în general de 5 stele, foarte scumpe. Și oricât de mult căutam, nu reușeam să găsim un hotel mediu cu suficient de multe recenzii care să aibă o notă peste 8. Până la urmă, prietena mea mi-a zis că pe ea a cucerit-o Bloomrooms cu decorul galben al camerelor, așa că am rezervat o cameră, deși nota de pe booking.com nu era grozavă (7,9).

cazare new delhi india bloom rooms

Alegerea s-a dovedit a fi extrem de inspirată, deoarece Bloomrooms nu ne-a dezamăgit. Deși camera era mică, era foarte curată și bine întreținută, inclusiv baia.

De altfel, hotelul pare destul de nou, ceea ce este un plus. De asemenea, am primit gratuit sticle de apă plată (accesul la apă potabilă este dificil în India, iar foarte multe hoteluri și case de oaspeți le oferă gratuit turiștilor apă de băut). După ce le-am terminat, puteam să le umplem oricând doream de la dozatorul aflat pe etajul hotelului, chiar în fața camerei noastre. Din ce-mi amintesc, băiatul de la recepție ne-a zis că apa din dozator este Bisleri, cel mai cunoscut și de încredere brand de apă din India.

La fel de binevenite au fost și pungile de snack-uri de pe hol și plicurile de cafea instant și de ceai. De la dozator puteam lua și apă caldă, așa că ne-am făcut o cafea fierbine în fiecare dimineață.

cazare new delhi india bloom rooms

Hotelul are și o mică sală de mese, unde turiștii pot lua micul dejun sau pot bea o cafea. Am mâncat și noi acolo și mâncarea a fost OK.

Un alt avantaj al hotelului este că e central. Nu e aproape de obiectivele turistice (atracțiile din New Delhi sunt oricum răspândite prin toată metropola), dar se află se în zona Connaught Place, cartierul preferat de turiști, așa că veți avea acces ușor la metrou, tuk-tuk-uri, șoferi de Uber și de taxi, bazare pentru cumpărături și restaurante cu mâncare bună.

Împrejurimile hotelului nu sunt cine știe ce, însă nu vă lăsați intimidați de străzile murdare, de câinii vagabonzi și de micii comercianți care își desfășoară activitatea la colț de stradă. Chiar în fața hotelului, un localnic pregătea ceai în fiecare dimineață, iar un altul agățase pe zid o oglindă în fața căruia își bărbierea și tundea clienții. Zona este însă relativ sigură, iar la 2 pași se află celebrul hotel de 5 stele The Imperial din New Delhi. Deși ne propusesem să nu ne întoarcem la hotel după ce se întunecă, am ajuns și după ora 19:00 și străzile erau luminate. Nu am avut nicio problemă.

cazare new delhi india bloom rooms

Prețul pentru 4 nopți de cazare: 988 de lei (locul în camera dublă). Bloomrooms a fost cel mai scump hotel la care am stat în India. Practic, camera dublă era 100 de euro pe noapte.

2. Agra, The Orchid Retreat (Plot No 28, Taj Nagri Phase 1, Taj East Gate Road, Shilpgram Rd). Prețul pentru 3 nopți a fost de 175 de lei (locul în camera dublă).

Am ales pensiunea The Orchid Retreat deoarece era destul de aproape de Taj Mahal. Practic, în dimineața în care am vizitat Taj Mahalul am mers pe jos de la cazare până la mausoleu. Un alt avantaj era că pensiunea era la 2 pași de drumul principal (Taj East Gate Road), care duce la Taj Mahal, și care era animat și luminat chiar și la 6 dimineața. Așadar, deși am mers singure, pe jos, ne-am simțit în siguranță. Drumul pe jos de la cazare la Taj durează cam 20 de minute. Bineînțeles, puteți să luați și un tuk-tuk (veți fi abordați de numeroși șoferi de-a lungul drumului principal), dar noi am preferat să luăm puțin pulsul locului.

Revenind la The Orchid Retreat, pensiunea este o afacere de familie administrată de Vikrant, un tânăr foarte simpatic la vreo 32 de ani, care locuiește alături de familia sa extinsă într-o parte a casei de oaspeți. Tatăl lui, un bătrân venerabil, își bea cafeaua în fiecare dimineață așezat într-un fotoliu la măsuța joasă din recepție.

Alături de poziția foarte bună în Agra, un alt mare plus al pensiunii este chiar Vikrant. Tânărul este extrem de săritor (v-am povestit aici deja cum într-o seară se speriase pentru că se întunecase și noi încă nu ne întorseserăm la pensiune, așa că a plecat pe bicicletă să ne caute prin Agra). Dincolo de asta, Vikrant ne-a ajutat cu informații despre obiectivele turistice din zonă (de unele dintre ele, ca de exemplu de Templul Sasbahu din Fortul Gwalior, unul dintre cele mai frumoase locuri pe care le-am văzut în India, am aflat de la Vikrant; nu auzisem niciodată de el până atunci). De asemenea, ne-a ajutat și cu orgnizarea excursiilor la atracțiile turistice din Agra și din împrejurimi (a sunat la agențiile de transport, ne-a comunicat prețul excursiilor, durata, orele la care veneau șoferii etc). Una peste alta, sufletistul Vikrant ne-a fost de mare ajutor.

cazare agra orchid retreat india

Iar al treilea aspect pozitiv al pensiunii este bucătăria proprie, unde gătesc tot cei din familia lui Vikrant. Când am mâncat seara la casa de oaspeți, gazdele noastre au aranjat foarte frumos masa pe holul etajului unde aveam camera. Mâncarea – una dintre marile mele frici în India – a fost foarte bună. Îmi amintesc că am mâncat orez, legume, cartofi prăjiți și niște lipii (delicioasele roti). Nu am avut probleme cu stomacul, iar mâncarea nu a fost exagerat de picantă (deși aș fi preferat-o și mai temperată).

Zeitate hindusă menită să țină la distanță spiritele rele. Pictura era așezată la intrarea în pensiune.

Minusul cazării e că mi s-a părut destul de prăfuită și nu tocmai întreținută. Mă refer la WC-ul care s-a defectat (apa începuse să curgă încontinuu, dar i-am spus lui Vikrant și băieții de la pensiune l-au reparat până ne-am întors noi din excursie), la micuța canapea din cameră care părea să nu mai fi fost scuturată de praf de ani de zile, la instalațiile sanitare de la baie unde mai vedeai câte o țeavă ruginită pe sub chiuvetă. Nu m-am omorât nici după așternuturi. Deși miroaseau a curat și se simțea că tocmai fuseseră spălate, erau izinite, vechi, cu pete gălbui antice pe care niciun spălat nu mai putea să le scoată. Așa că soluția la care am apelat a fost să dorm în lenjeria de sac de dormit pe care am primit-o cadou de la o bună prietenă înainte de călătoria în India. Cel mai probabil, mulți nu ar fi avut o problemă să doarmă în așternuturile respective, dar cum eu am fixurile mele, m-am băgat în așternutul respectiv, și abia după aceea în pat, și apoi am putut să dorm liniștită.

Trecând peste aceste puncte slabe (la care, dat fiind și prețul mic al cazării, mă așteptam în oarecare măsură), recomand sincer The Orchid Retreat, mai ales pentru grija, deschiderea, bunăvoința și solicitudinea lui Vikrant. Mai multe fotografii găsiți aici.

3. Jaipur. Despre Jaipur Haveli, minunatul conac vechi de la jumătatea secolului al XVIII-lea, v-am povestit pe larg aici. Nu vă mai spun acum decât că este cazarea care mi-a plăcut cel mai mult dintre toate hotelurile, pensiunile și casele de oaspeți în care am stat în India. Prețul pentru 3 nopți: 345 de lei (locul în camera dublă).

jaipur haveli cazare india

4. Jodhpur, Suraj Haveli (lângă Suttar Khana Ki Gali, Naya Bass, Manak Chowk). În Jodhpur, al doilea oraș din Rajasthan pe care l-am vizitat, am stat tot într-un haveli, adică într-un conac în care în trecut locuiau oamenii mai înstăriți, ce făceau parte din caste precum cea a negustorilor. Prețul pentru 2 nopți a fost de 220 de lei (locul în camera dublă).

suraj haveli cazare jodhpur india

A fost o cazare plăcută, însă nici pe departe la fel de impresionantă precum cea de la haveli-ul din Jaipur. Totuși, și casa de oaspeți din Jodhpur a avut punctele sale tari. În primul rând, priveliștea. La ultimul nivel este amenajată o terasă-restaurant deschisă de unde se vede perfect atracția numărul 1 a orașului, uimitorul Fort Mehrangarh, despre care v-am mai povestit aici. Dimineața, soarele colorează cu lumina lui potolită bătrânele ziduri masive ale fortului, așa că dacă vă treziți suficient de devreme și prindeți o zi senină veți putea face poze perfecte de pe terasă.

Al doilea plus al haveli-ului este restaurantul (Rooftop Restaurant), despre care proprietarul ne-a spus că este cel mai bine clasat local de tip rooftop din Jodhpur după recenziile online. Am mâncat aici atât dimineața, cât și seara (inclusiv thali, despre care am să vă povestesc mai pe larg într-un articol dedicat experienței mele cu gastronomia indiană), iar mâncarea a fost foarte OK (doar vegetariană, la intrarea în haveli chiar este pus un panou prin care turiștii sunt informați că preparatele din carne sunt interzise în pensiune).

Al treilea punct forte al casei de oaspeți sunt oamenii de aici. Proprietarul, AJ, era tot timpul binedispus, zâmbăreț și prietenos. În dimineața în care am ajuns la cazare, obosite după un zbor cu avionul de la Jaipur, el și fata lui ne-au întâmpinat la intrarea în haveli și ne-au așezat pe canapea la recepție. Fiica lui adolescentă ne-a pus câte un bindi roșu în frunte și ne-a atârnat câte un șirag de mărgele la gât.

suraj haveli cazare jodhpur india

Precum haveli-ul din Jaipur, și cel din Jodhpur este construit pe mai multe etaje în jurul unei curți interioare (aceste spații aveau rolul de a răcori locuințele datorită curenților de aer). Acum, spațiul gol din mijlocul clădirii este folosit pentru a transporta mai rapid rufe și alte lucruri, cu ajutorul unui sistem de scripeți care mișcă un coș legat cu o frânghie.

La parter locuiește familia lui AJ, iar la etajele 1 și 2 sunt camerele pentru turiști. Precum multe alte case din Jodhpur, care este cunoscut drept „orașul albastru”, și Suraj Haveli este văruit în cea mai mare parte în tonuri de albastru.

Fotografii de familie atârnate pe holurile haveli-ului
suraj haveli cazare jodhpur india

Camera a fost mare, iar patul confortabil, însă mi-ar fi plăcut ca cearșafurile să fie mai albe și mai noi. Practic, am avut aceeași problemă ca la Agra: așternuturile miroaseau a curat și a proaspăt spălat, dar erau atât de folosite încât petele nu mai puteau să iasă din ele. Iar baia era mai mereu umedă (probabil și pentru că nu avea fereastră) și îmi crea mereu impresia că nu e foarte curată, deși nu era vorba de murdărie, ci doar de instalații, gresie și faianță vechi, care probabil că ar fi trebuit curățate și frecate mai temeinic din când în când.

5. Mumbai, Hotel Harbour View Colaba, 3 stele (adresa este 25, PJ Ramchandani Marg, Apollo Bandar, Colaba). Prețul pentru 4 nopți: 814 lei (locul în camera dublă). Chiar dacă Jaipur Haveli este cazarea care mi-a plăcut cel mai mult, hotelul în care m-am simțit cel mai bine a fost Harbour View Colaba.

cazare mumbai hotel harbour view colaba india

Deși hotelul are 3 stele, camera în care am stat noi arăta de cel puțin 4 stele. Explicația e că am luat o cameră superioară (Superior Deluxe Tranquil Sleep Room se numea pe booking.com) deoarece camera standard ni se păruse prea mică. Și cum în Mumbai petreceam 4 nopți, am vrut să stăm cât mai confortabil. Din punctul meu de vedere, cazarea a fost mult peste alte hoteluri de 4 stele prin care am mai stat în diferite colțuri ale lumii.

De ce mi-a plăcut atât de mult? În primul rând, era foarte spațioasă (21 de metri pătrați). În al doilea rând, era și frumos decorată, cu un tapet cu păsări în spatele patului și un perete al holului acoperit de oglinzi de sus până jos. În al treilea rând, toate lucrurile, de la televizor la pat, de la clanțe la perne, și de la duș la faianța din baie păreau foarte noi și străluceau de curățenie.

Foarte drăguț mi s-a părut și cum primeam ziarul pe sub ușă, în fiecare dimineață („The Times of India”). Nu am cerut noi, deci cred că toți oaspeții primeau ziarul așa. Și că tot a venit vorba de ziare, cam peste tot pe unde am stat în India am observat că aveau câteva exemplare la recepție sau pe holurile hotelurilor. Iar în Goa am văzut și vânzători ambulanți care vindeau ziare pe plajă. Se pare că indienii – cel puțin unii dintre ei – încă mai citesc ziare.

În al patrulea rând, hotelul se afla fix în centru, la 5 minute de mers pe jos de Gateway Of India și de celebrul hotel Taj din Mumbai (unde sunt niște restaurante foarte bune). De fapt, hotelul era atât de central, încât de-a lungul celor 4 zile am mers doar pe jos la aproape toate obiectivele turistice (cu excepția Insulei Elephanta, toate atracțiile importante din Mumbai se află în centru, în zona Colaba; așa că este important să alegeți un hotel central).

Și, în fine, un alt avantaj al hotelului era terasa-restaurant de pe acoperiș, un rooftop unde am mâncat un humus excelent (da, știu, nu e mâncare tradițională indiană, dar nu-mi plac condimentele iuți) și am băut un shake de ciocolată genial. Și bineînțeles, cum hotelul se numește Harbour View, terasa chiar are o priveliște de milioane spre portul din Mumbai.

cazare mumbai hotel harbour view colaba india

A existat însă și o problemă despre care trebuie neapărat să vă spun, ca să nu pățiți ce am pățit noi. Dacă stați la Hotel Harbour View Colaba, nu vă spălați hainele aici. Noi am apelat la seriviciul de spălătorie deoarece eram cam pe la jumătatea excursiei și aveam nevoie de haine curate. Și, cum hotelul ne-a plăcut foarte mult și totul era atât de curat, am zis că musai le spălăm aici. Prețurile erau foarte accesibile, de la 30 de rupii pentru șosete sau costumul de baie la 100 de rupii pentru un sari sau un costum salwaar kameez (șalvari + cămașă).

Când le-am primit înapoi, însă, pe aproape toate hainele era scris, cu o cariocă neagră, numărul camerei noastre. Ca să nu le încurce cu hainele altor oaspeți, bănuiesc. Norocul meu a fost că mai toate hainele mele aveau etichete, așa că au scris pe ele. Prietena mea, însă, nu a fost la fel de norocoasă, și i-au scris direct pe o bluză albă. Am întrebat la recepție dacă scrisul respectiv iese la spălat și am primit asigurări că „da, bineînțeles”, să stăm liniștite etc etc. Evident, nu s-a întâmplat așa, iar scrisul este și acum – după mai multe spălări – tot acolo. Măcar o să țin minte toată viața că în Mumbai am stat în camera 311.

6. Aurangabad, The Fern Residency Aurangabad, 4 stele (adresa Jalgaon Rd, Sector C/3, Town Centre, Town Center, Cidco, Chhatrapati Sambhajinagar, Aurangabad). Prețul pentru 3 nopți: 414 lei (locul în camera dublă).

cazare aurangabad the fern residency india

Și camera hotelului de 4 stele din Aurangabad a fost excelentă: foarte spațioasă și curată, cu un pat foarte mare și confortabil, birou, oglindă, canapea, baie foarte OK. Chiar nu aș avea ce să reproșez acestui hotel. Din punctul meu de vedere, își merită cele 4 stele.

Iar dacă vă e frică să mâncați de pe stradă sau din locuri mai dubioase, restaurantul hotelului este un loc unde veți găsi mâncare destul de diversă, inclusiv feluri de mâncare nepicante, care nu o să vă deranjeze stomacul.

7. Goa, Hilias Retreat (H. No 57, Ourem Rd, Mohanbagh, Palolem, Canacona). Prețul pentru 3 nopți: 281 de lei (locul în camera dublă).

În Goa am ales să luăm cazare în Palolem Beach, deoarece am auzit că este o zonă mai liniștită, fără prea multe petreceri. Deoarece voiam să stăm foarte aproape de plajă, dar și să ne încadrăm într-un anumit buget, nu am avut prea multe opțiuni și am ales Hilias Retreat, un fel de pensiune ce amintește de cazările la gazdă de prin stațiunile mai prăfuite de pe litoralul nostru.

Camera era foarte mică, de doar 13 metri pătrați. Știam dimensiunile înainte să ajungem acolo, dar când am intrat efectiv în ea mi s-a părut mult mai mică de atât. Însă cel mai probabil dimensiunile menționate pe booking.com sunt corecte. Abia am avut loc să ne desfacem bagajele. Ca să am loc să merg pe lângă pat a trebuit să îmi pun geamantanul sub pat.

Aici am dat din nou peste cearșafuri pătate, așa că am apelat iarăși la așternuturile mele pentru somn. Un alt aspect negativ a fost baia, de unde venea uneori un miros puternic de baltă și apă stătută. Cum în Goa este climă tropicală și foarte multă umezeală, nu este de mirare. Cel mai probabil mirosul venea de pe țevi și conducte, deoarece afară, în curte, nu mirosea nimic. Din cauza asta am preferat să mă spăl pe cap cu o bonetă cu șampon fără clătire (chiar le recomand, sunt grozave când nu aveți acces la apă).

Nu a fost însă totul negru la pensiunea din Palolem Beach. În primul rând, cum vă spuneam și mai sus, era la 1 minut de plajă. În al doilea rând, avea aer condiționat, care s-a dovedit absolut necesar, mai ales când era zăpușeală noaptea. În al treilea rând, în cameră erau rezerve anti-țânțari: la fix, mai ales deoarece într-unul din zborurile precedente cei de la aeroport găsiseră rezerva mea din bagajul de cală și m-au obligat să renunț la ea deoarece au considerat-o substanță otrăvitoare (despre zborurile din India și toate regulile, uneori bizare, de care vă veți lovi, vă povestesc altă dată).

În plus, proprietara pensiunii ne-a ajutat cu o informație foarte importantă. În dimineața în care urma să plecăm noi voiam să chemăm un Uber la 4 dimineața ca să ne ducă la aeroport. Însă patroana ne-a zis să nu ne bazăm pe asta deoarece nu o să vină (exista un conflict între șoferii de Uber și cei din Palolem). Ca să nu riscăm să pierdem avionul, ea a vorbit cu un șofer din localitate și a rezervat o cursă pentru noi.

Nu am făcut poze la Hilias Retreat, dar găsiți aici.

8. Madurai, Avenue 11 Premium Stays Madurai, 3 stele (adresa: 52, E, 3rd St, KK Nagar, Madurai). Prețul pentru 1 noapte: 120 de lei (locul în camera dublă).

Hotelul din Madurai a fost OK. Era foarte decent, tipic pentru un hotel de 3 stele aș putea spune. Singura ciudățenie au fost bilele de naftalină pe care angajații de la curățenie le puseseră efectiv peste tot. Erau aproape 10 așezate în baie. Nu doar că nu rataseră niciun loc – duș, chivetă etc – dar erau puse câte 2-3 pe scurgere, plus altele răspândite în cabina de duș. Madurai se află în Tamil Nadu, cel mai sudic stat al Indiei, și când am fost noi în februarie erau deja 38 de grade (la umbră). Vara, temperaturile ajung și la 50 de grade, așa că umezeala este foarte mare, iar naftalina e folosită ca să țină la distanță insectele. Am mai dat peste astfel de biluțe și prin alte cazări din India, dar nicăieri nu am întâlnit o asemenea „generozitate” în folosirea naftalinei ca la hotelul din Madurai.

Când am vrut să mă culc, mirosul era atât de pregnant încât simțeam că nu pot să respir. Am deschis ușa de la intrare, am dat drumul la aer condiționat, doar-doar o să se mai reducă mirosul. Nicio șansă. Și cum creierul meu deja începuse să facă scenarii despre o posibilă intoxicare de la mega-doza de naftalină, am decis până la urmă să le evacuez pe toate afară pe balcon și m-am culcat liniștită.

Fotografii cu hotelul găsiți aici.

9. Chennai, Ginger Chennai OMR, 3 stele (Toll Plaza, 10, OMR, Navalur, Chennai, Tamil Nadu; aproape de The Marina Mall). Prețul pentru 3 nopți: 312 lei (locul în camera dublă).

Chennai este un oraș foarte mare, cu peste 6,7 milioane de locuitori. Dacă vreți să vizitați orașul Chennai, nu vă recomand să stați la hotelul ales de noi deoarece este foarte departe de metropola propriu-zisă. Distanța față de centrul Chennai-ului este de 34 de kilometri și, în funcție de aglomerație, poți să faci și 2 ore până în centru.

Noi voiam însă să vizităm neapărat situl arheologic Mahabalipuram, iar Ginger Chennai OMR, aflat la 34 de km sud de metropolă, era mult mai aproape de situl arheologic. Și în același timp era și la o distanță acceptabilă de aeroportul din Chennai (care se află tot în sudul orașului).

Hotelul a fost bun. Curat, nou, pat confortabil, baie foarte OK. Mi-a plăcut în mod special sala de mese. Era foarte fain decorată, avea chiar și niște balansoare legate cu frânghii din tavan.

cazare ginger chennai omr india

Mâncarea de la restaurant mi-a plăcut foarte mult deoarece aveau multă mâncare chinezească și chiar era gătită bine. De asemenea, cei de la hotel ne-au ajutat să ne organizăm excursiile prin Tamil Nadu, în sensul că ne-au dat numărul de telefon al unui șofer (Mahomed), care a fost foarte simpatic (v-am povestit mai multe despre el aici).

Fotografii cu hotelul găsiți aici.

10. Varansi, Wander Station Varanasi (adresa: D 21/24 Rana Mahal Ghat, Bengali Tola The Hippie, Lane, Varanasi). Prețul pentru 2 nopți: 168 de lei (locul în camera dublă).

În Varanasi am stat la un hostel, dar am luat o cameră dublă privată. Am ales Wander Station deoarece voiam o cazare care să fie foarte aproape de ghat-urile de pe Gange, atracția principală din Varanasi. Sunt o mulțime de hosteluri în zonă, inclusiv un hotel de 5 stele amenajat într-o clădire veche, de patrimoniu, chiar pe malul Gangelui. Când am analizat oferta, ni s-a părut că Wander Station se potrivește cel mai bine cu nevoile noastre.

cazare wander station varanasi india

Și într-adevăr, camera a fost curată, inclusiv așternuturile. Baia nu era tocmai grozavă: câteva țevi ruginite, iar din piciorul vasul de WC se scurgea mai mereu un firicel de apă. În rest, nu am niciun aspect negativ de menționat.

Dacă o să ajungeți în India, o să vedeți că foarte multe băi au o astfel de găleată din plastic (cu o cană alături). Din ce am citit, se pare că e pusă acolo în caz că rămâi fără apă la duș (să te poți spăla în găleată, cu apă de la chiuvetă). Nu bag însă mâna în foc pentru această explicație 🙂 Și nici mâna în vreo găleată d-asta nu am băgat.

Băieții de la recepție au fost foarte drăguți și ne-au ajutat cu organizarea excursiilor (inclusiv o plimbare cu barca pe Gange la răsărit). De asemenea, la venire, 2 angajați de la hostel au venit și ne-au „salvat” din intersecția aglomerată unde ne lăsase taximetristul, motivând că mai mult de atât nu poate intra în orașul vechi. Într-adevăr, când am pornit după băieții de la hostel care ne-au luat bagajele pe umeri, mi-am dat seama că mașina nu ar fi încăput pe cele mai multe străzi. Cel mult un tuk-tuk, însă la un moment dat și străduțele înguste se transformă mai degrabă în ulițe. De la intersecție până la Wander Station am mai mers vreo 10-15 minute.

cazare wander station varanasi india

În orice caz, Varanasi mi s-a părut cel mai încâlcit oraș dintre toate cele pe care le-am vizitat în India. Mănunchiul de străzi pare un ghem cu care s-a jucat o pisică. E labirintic pur și simplu, așa că dacă stați în zona ghat-urilor, aproape sigur veți avea nevoie de ajutor ca să nimeriți cazarea. Chiar și după 2 zile de stat acolo tot îmi era greu să găsesc drumul până la hostel, prin toate aleile și tunelurile care șerpuiesc în zona ghat-urilor.

Un alt avantaj al hostelului a fost că avea o terasă pe acoperiș, amenajată ca un loc de luat masa, de unde aveam o priveliște superbă asupra Gangelui, a ghat-urilor și a orașului.

Seara, terasa era luminată cu beculețe. Ziua, am văzut o grămadă de maimuțe care se alergau pe acoperișurile caselor. Într-o dimineață, una dintre ele s-a plimbat liniștită chiar pe balustrada ce împrejmuia terasa noastră.

cazare wander station varanasi india

Deși Varanasi a fost cel mai murdar oraș pe care l-am vizitat vreodată, la hostel oamenii chiar se străduiau să păstreze curățenia. De exemplu, pe acoperiș era așternută pe jos un fel de mochetă ce imita iarba verde, iar înainte să intri pe terasă trebuia să te descalți.

Așadar, multe dintre cazările din India au fost peste ce mă așteptam eu înainte să pornesc în această aventură. Chiar nu mă așteptam să dau peste cazări atât de frumoase precum Jaipur Haveli sau Hotel Harbour View Colaba din Mumbai, și încă la un preț atât de accesibil. Iar alte hoteluri, precum cele din New Delhi, Aurangabad sau Chennai au fost și ele excelente.

Îmi amintesc ce ne-a zis un indian cu care am intrat în vorbă într-o după-amiază, pe când beam o cafea la un Starbucks deschis recent în Jodhpur. „Până acum 5-6 ani, turiștii care veneau aici nu aveau unde să stea”, ne-a spus omul. Se referea la Jodhpur, și la faptul că nu erau suficiente cazări decente, care să le ofere vizitatorilor gradul de confort cu care erau obișnuiți. Dar lucrurile se schimbă. Vorbind ulterior cu prietena mea, și analizând cazările și serviciile de care am avut parte, am ajuns la concluzia că, în ciuda numeroaselor probleme care persistă aici, India chiar progresează.

Dacă vreți să mergeți în India, v-ar putea fi de ajutor și:

4 escrocherii pe care le-am trăit pe propria piele în India. Plus un posibil scam la care să fiți atenți
Superlativele. TOP 7 locuri care mi-au plăcut cel mai mult în India
Cât de sigură este o călătorie în India pentru o femeie?

Cum să supraviețuiești în traficul din India. Aventurile mele în 10 orașe
Cea mai frumoasă cazare la care am stat în India. Haveli-ul de basm din inima „Orașului Roz”