plaje bali indonezia
Indonezia

4 plaje din Bali. De la apa turcoaz din sud la nisipul negru și delfinii din nord

de în 15 mai 2022

În cele aproape 3 săptămâni pe care le-am petrecut în Bali în septembrie 2018 nu pot să spun că am stat foarte mult la plajă. Mi se pare că insula indoneziană are atât de multe lucruri splendide de văzut – de la temple hinduse la cascade și orezării – încât mi-a rămas foarte puțin timp pentru bronzat și înotat.

Totuși, am apucat să văd câteva plaje din Bali și, deși nu pot să spun că mi-au plăcut la fel de mult precum cele cu apă turcoaz și nisipuri albe din Thailanda (despre plajele din insulele Koh Phi Phi Don și Koh Phi Phi Leh v-am mai povestit: combinația de apă-oglindă și nisip-pudră este câștigătoare în cazul meu), am petrecut momente minunate și pe țărmurile din Bali, mai ales când am văzut delfinii în largul coastei de nord a insulei, nisipul negru din Lovina sau barul Potato Head Beach Club de pe plaja Seminyak.

1. Plaja Green Bowl

Dar plaja care mi-a adus aminte cel mai mult de Thailanda (și care mi-a plăcut cel mai mult dintre plajele din Bali) este o mică fâșie de nisip din sudul extrem al insulei, numită Green Bowl Beach. Nu e mai lungă de 100 de metri, dar peisajul este fantastic.

plaje bali indonezia green bowl

Am ajuns la ea într-o zi toridă, coborând pe niște scări prin pădure, care ne-au scos pe plaja cu nisip cafeniu și apă limpede, albastră-verzuie. Culorile sunt incredibile: de la albastrul închis al oceanului îndepărtat, la apa turcoaz și transparentă ce alcătuiește un fel de golfuleț liniștit aproape de mal, care nu este tulburat nici măcar de valuri.

În faleză s-a format și o grotă în care vă puteți adăposti de caniculă. Cum vă spuneam, noi am prins o zi cu soare dogoritor, iar la întoarcere abia am putut urca treptele.

Nu uitați, deoarece plaja este una mică, aici nu veți găsi magazine, umbreluțe, șezlonguri sau alte facilități pentru turiști. Green Bowl Beach e o plajă semisălbatică, unde oamenii vin ca să se bucure de soare, apă, natură – și cam atât. Și sunt răsplătiți din plin.

plaje bali indonezia green bowl

2. Potato Head Beach Club la plaja Seminyak

Dacă la Green Bowl Beach am mers pentru natură, pentru puțină distracție am fost la Potato Head Beach Club de pe plaja Seminyak (în sud-vestul insulei). Potato Head Beach Club e unul dintre cele mai cunoscute beach baruri de pe coasta de vest a insulei.

bar Potato Head Beach Club plaja Seminyak bali indonezia

Locul e foarte frumos amenajat – de la hamace atârnate între palmieri la un infinity pool din care poți privi Oceanul Indian. Veți găsi aici atât restaurante, cât și baruri.

Noi am venit pe seară pentru a vedea apusul, care cred că a fost cel mai spectaculos pe care l-am văzut în Bali.

3. Plaja Lovina

Deoarece s-a format în urma erupției vulcanilor din Bali, plaja Lovina are un nisip de un negru intens.

plaje bali indonezia lovina
restaurant bali lovina
Rață de Sumatra cu con de orez, la un restaurant de pe plaja din Lovina. A costat 125.000 de rupii indoneziene, adică 40 de lei. Prețurile din Bali sunt accesibile.
meniu restaurant lovina bali
Meniul restaurantului

Cea mai interesantă activitate pe care am făcut-o aici, în nordul insulei, a fost să mergem să vedem delfinii. Am plecat dis-de-dimineață, când soarele nu răsărise încă, pe o bărcuță balineză de pescuit tipică numită jukung. Numite și kano sau cadik, aceste bărci sunt ușor de recunoscut datorită tuburilor sau scândurilor pe care le au fixate de-o parte și de alta a bărcii pentru a-i menține echilibrul.

Tocmai din acest motiv mai sunt cunoscute și sub numele de bărci-păianjen („spider boats”). Inițial, erau folosite numai pentru pescuit, dar de când Bali a devenit o destinație turistică atât de populară, localnicii le folosesc pentru a-i duce pe vizitatori în larg pentru a face snorkeling sau pentru a vedea delfinii.

plaje bali indonezia lovina
plaje bali indonezia lovina delfini

Nimeni nu garantează că delfinii vor apărea. Noi am avut noroc și i-am văzut de câteva ori cum își arcuiau spinările netede în fața bărcii noastre.

Căpitan de jukung

4. Plaja Kuta

Plaja Kuta se află tot pe coasta de sud-vest a insulei, ceva mai la sud de plaja Seminyak. Este largă, foarte lungă, apa este adâncă, valurile sunt mari, așa că este ideală dacă vă place să faceți surf.